sobota 26. října 2019

Tayrona Park

Park Tayrona má celkem 4 vstupy. Jeden u Santa Marty a tři v dojezdové vzdálenosti busem. Nejvzdálenější je ten nejznámější a pro jednodenní vstupy doporučovaný.

Už při výstupu si mě odchytává týpek se slovy "amigo pojištění je povinné a my máme nejlepší" (jasně jak jinak ;)) ale bereme ho.

Ke vstupu, ve smyslu vstupu do džungle, nás převezl mikrobus. Asi si teď říkáte, je to lemra, vozí si zadek v mikrobusu. Ale ve 34°C, kdo by chtěl jít po asfaltce? 

Dřevěné chodníky střídají blátivé stezky, kamenné přelezy či písčité pláže. Až nás zastavují Kogi a nabízejí kokosovou vodu. To mi v Čechách bude chybět! Čerstvý kokos! O kus dále nabízejí džus. Sedí u nich guide a chce si povídat.

"Díky" pane Okamuro!

"Vy jste Češi? Zajímal jsem se o vaší historii, není od Venezuelské zas tak odlišná, pomineme-li čas." Chvíli si povídáme a pak to přišlo... "Prosím Tě, vysvětli mi, jak je to u vás s rasizmem? Dost Evropanů mi to potvrdilo, že nepomáháte ostatním a některé články na netu, ač přeloženy tomu napovídají". No tak jsem mu nastínil, jak je to s manipulací SPD a podobných, že jako národ jsme konzervy, že to je občas tenká hranice, a že na netu je hrdina každý, ale rozhodně se nemusí bát jít po ulici. Vlastně jsme "voříšci" Evropy, se vším co k tomu patří, ale v jádru dobrý a přátelští slované se skvělým pivem. Pivo zachránilo téma;)) 

Park sám o sobě je nádherný, pohleďte sami. Když pak jdete zpět a už je ticho, vylézají modří krabi a opičky.


Praktické informace:

  • Mezi St. Martou a Tayrona parkem jezdí veřejná doprava, cca od 7 do 17ti, cena je 7500 COP jedna cesta/os. 
  • Jezdí také hostel shuttly za 20-28000 COP
  • Po příjezdu si musíte koupit pojištění (medical asegurado), 4000 COP/den skutečně ho u vstupu chtějí
  • Vstupné 58500 COP
  • A pokud nechcete šlapat 5km po asfaltu tak 3000 COP přibližovací přesun









Žádné komentáře:

Okomentovat