neděle 20. října 2019

Růžencové ostrovy

Islas del rosario / Růžencové ostrovy - jsou Kolumbijským národním parkem v Karibiku, který je jako vystřižený z představy Čechů jak by měl Karibik vypadat. A to není jediný důvod proč ostrovy navštívit... já se tam vydal do podvodní říše.
Cena je adekvátní službě (2600Kč/dva ponory/přeprava/oběd/vstup do NP). Jako bázi, lokální potápěče, jsem vybral Planet Divers. Líbí se mi, že část výdělku dávají na podporu sportu handikepovaným (bez rukou, nohou).

Andreas, majitel, klientům co jdou na ponor ukazuje, že potápění je sport skoro pro každého ;) bez ohledu na počet končetin.

Bienvenido - Vítejte

Na ostrovech mě vítají drinkem a osvěžovacím ručníkem. Ano, je to nadstandard, který k cestování nepotřebuji, ale když už to bylo v ceně, tak tu virgin margaritu teda vypiju. Obětuju se! Pro team!



Janička na ponor nešla, tím pádem o tenhle zážitek přišla. Dává přednost relaxu u kávy v hipsterském stylu, takže buddyho jsem dostal ze skupinky co byla na výletu.




Osobní postřeh: raději se budu potápět s Indem začátečníkem, než s namachrovaným Amíkem :/ ... o buddy systému slyšel možná jen když dělal zkoušky. Guide Gábi, milá a pohledná slečna z Bogoty, to viděla podobně. Tak mezitím co Amík lítal od korálu ke korálu, Gábi mi ukazovala skutečné zajimavosti - malé rybky, sasanky, hejna atp.

A co znamená tvoje jméno? 

Indové jsou fajn, alespoň všichni ti, co jsem kdy na cestách potkal. Takže kdyby byli všichni takoví, asi by ani nevadilo, že jich je hodně. "Jsem Karan a tohle je moje žena; jsme z Bombaje". Taky jsem se představil a po chvilce konverzace o krásách Prahy, Plzeňském pivu a ruchu Bombaje, padla záludná otázka, jak nadpis napovídá. Vysvětlil jsem Karanovi, že většina jmen v čechách jsou jména, kde bychom sice dohledali historický základ, ale že vnímáme obsah hlavně jako jméno. Na oplátku jsem se dozvěděl, že v Indii frčí jména mýtických hrdinů. Inu ten Boliwood má zkrátka neustále z čeho vybírat.

Závěrem odstavce zahanbeně přiznávám, že to chilli, kterým jsme zpestřovali rýži s kuřecím (a nebo zeleninou) to docela dávalo. Měl jsem dost, a to jsem měl skutečně jen trochu. Zatímco moji Indičtí kamarádi si rozdělili zbytek lahvičky s komentářem "chtělo by to ještě trochu curry".

 Zajímavost Kartagena vs Bogota

Neumím spolehlivě říci jestli je tam rivalita jako Praha/Brno, ale rozhodně mají trochu odlišný dialekt .. jako Praha/Brno. Takže i když Andres žije v Kartageně už přes 12 let, stále ho spousta místních bere jako turistu, včetně cenové politiky. ;) 

Kafe? 

 Janička ovládá ze španělštiny pouze střípky, jak sama říká "Já jezdím na dovču s Appia Travel a mám osobního guida". Jak jde ale o kafe - koupit, zjistit, najít kavárnu tak vykomunikuje cokoli. A TOMU, tomu se říká OPRAVDOVÁ láska! Láska ke kafi ;)) .

PS: moji milí drazí potápěči, medajle vám nepřivezu, asi raději karibský rum. Ale rozhodně vám dám možnost přidat se na již připravovaný DIVE COLOMBIA TRIP ;) Kdo zaváhá, nezanoří;) !

Žádné komentáře:

Okomentovat